Scuba diving in the Bahamas!

Avui ja ens hem despertat a les Bahames i hem bussejat per primera vegada al mar Carib, amb una aigua turquesa cristal•lina i un fons marí dels més espectaculars que hem vist mai. Ha estat un dia impressionant!

Cal dir que des de la Volta al Món no havíem fet submarinisme, d'això ja farà gairebé un any i mig, però no hem deixat mai de pensar-hi, va ser la nostra addicció. Ens va encantar conèixer el món submarí, sobretot a Indonèsia i Filipines. L'última vegada va ser a la Illa de Pasqua, quan vam bussejar al costat d'un moai submergit. Així que teniem pendent fer un viatge al Carib!!!

wow! quines ganes teníem de tornar a bussejar! :p

Hem pogut veure tot tipus de coralls i peixos, i fins hi tot una tortuga! El que no s'ha deixat veure és una de les principals atraccions, el tauró dels esculls del Carib. A l'últim lloc que hem bussejat en podíem haver vist però no hem tingut sort. Haurem d'esperar a una altre ocasió, de totes maneres no sabem si és millor o pitjor trobar-te un tauró! :p

Sí!! arribats al centre de busseig amb un dia que fa molt bona pinta...

i tot apunt per iniciar un dia de submarinisme!

Hem bussejat amb la companyia Stuart Cove's, en total han estat 4 immersions en un dia. Els que sabeu de busseig entendreu perfectament que hem acabat cansats, potser és massa, però anàvem sense equip i el lloguer de l’equip complet era per dia, de manera que ho hem rendibilitzat fent dues sortides en un mateix dia. En el centre de busseig ja ho tenen tot organitzat per treure'n el màxim de profit possible, amb dues sortides diàries, una al matí i una a la tarda, realitzant dues immersions en cadascuna.

Els punts de busseig han estat el DC3, BBC, Cliffton Wall i Hollywood Bowl, on hem gaudit d'una visibilitat de l’aigua boníssima, especialment a l'últim busseig. L'última immersió ha estat a Hollywood Bowl i hem disfrutat com nens petits, això que vam tenir un petit problema amb un bombona d’oxigen i vam haver de compartir l’aire, però res que no es pogués solucionar. Llàstima que la bateria de la càmera aquàtica se'ns acabés a la tercera immersió!

dive sites in New Providence, Bahamas

A la primera immersió que hem fet, a DC3 Wall, hem pogut veure un vaixell i un avió model DC3 enfonsats. Ens han explicat que en el wreck s'hi va filmar part de la pel·lícula "Into the Blue", protagonitzada per Paul Walker i Jessica Alba. Entre el vaixell i l'avió hem bussejat per una paret. La profunditat màxima de la immersió ha estat de 24 metres. (Dive Site: DC3 Wall 24m 30')

coralls i peixos durant a la paret del DC3 Wall

bussejant entre el fuselatge de l'avió enfonsat

al fotòfraf no li queda més remei que fer-se una selfie quan vol sortir a les fotos! :p

Tot redactant i buscant informació pel post, hem descobert que el site dive té el nom del model de l'avió enfonsat, el DC3. Aquest va ser un monstre que va revolucionar l'aviació de passatgers als anys 30 i 40, i que avui dia, 80 anys després, encara vola per diferents llocs del món. També popularitzat a la gran pantalla, una de les seves primeres aparacions a la gran pantalla va ser a l'any 1937 a la pel·lícula "Horizontes Perdidos" de Frank Capra i el 1938 a “Piloto de Pruebas” amb Clark Gable.

primer dive genial! apunt per repetir!

La segona immersió del matí ha estat menys profunda i després d'explicar-nos el que ens trobaríem i per on ens podríem moure ens han donat llibertat absoluta per poder explorar amb parelles i al nostre aire el fons marí. En aquesta immersió també hi havia enfonsat un vaixell. (Dive Site: BBC 12m 45')

diferents imatges del wrek al BBC point

El vaixell va ser enfonsat l'any 2005 per tal de rodar un capítol de la sèrie de la BBC "Life". El programa es va gravar durant 2 anys ja que va enregistrar com la vida marina colonitzava el vaixell enfonsat, i el lent progrés de la fixació de coralls al seu casc. Per internet hem trobat un vídeo de com van enfonsar el vaixell i dels dos anys que va durar la grabació.

Després de dos dives ha tocat tornar a port per dinar i agafar forces per la tarda. Hem devorat una hamburguesa, unes xips i una coke per carregar energia. Gairebé hem tingut temps per fer la migdiada al solet, però el barco marxava i el fons marí esperava...

En el primer dive de la tarda ha estat en una paret, Clifton Wall, on hem pogut veure una tortuga entre mig del corall, però no s'hi ha posat bé per fer-li la foto! :) (Dive Site: Clifton Wall 21m 35')

Paula disfrutando del buceo en Bahamas

L'últim busseig del dia ha estat el més espectacular de tots, segurament pel color turquesa de l'aigua, gràcies a un fons de sorra blanca de poca profunditat, envoltat per una esculls coralins impressionants. Llàstima que en Xavi ha tingut problemes amb l'aire i hem hagut de pujar abans d'hora. Al sortir abans del previst, només portàvem una mitja hora escassa i hauríem d'haver disposat d'oxigen suficient per bussejar fins a una hora, ens han ofert canviar la bombona i tornar a submergir-nos, però al ser el quart busseig del dia ja estàvem cansats i hem preferit quedar-nos a l'embarcació i prendre una estona el sol. (Dive Site: Hollywood Bowl 8m 30').

Al matí l'instructor el dive master que ens ha acompanyat ha estat un noi brasiler, del qui no recordem el nom i a la tarda en Daniele, un noi italià. Estem contents amb els dos i, malgrat estar nerviosos després d'un any i mig, ràpidament li hem agafat el truquillo!

la foto final de grup

Tornem a port, després de 4 tancs i ben cansats ens enfilem al bus del Centre de busseig per tornar al nostre allotjament. Cansats però amb gana, li demanem al conductor que ens deixi a algun lloc per menjar, i ens recomana a les casetes de menjar de Potter's Cay situats just a sota del pont que uneix Nassau i Paradise Island. El lloc segur que no us cridarà l'atenció, però aquí juntament amb l'Arawak Cay són dels llocs més tradicionals, per la població local, per venir a fer una cervesa i menjar Conch, i també pots veure la gent local fent la partida de domino a la sombra. Així que nosaltres ja ens l'havíem guanyat i hem provat la Conch Salad, un plat ben típic bahameny!

tot esperant la Conch Salad, servida per una picant i simpàtica bahamenya!

Un consell, sigueu curosos amb el picant, quan hem demanat la Conch Salad. la cambrera ens ha preguntat si volíem picant i li hem dit que si, però més d'un ha suat tinta per menjar-se el plat, així que a la sortida i tot somrient la cambrera ens ha ensenyat el culpable del delicte, un bitxo picant, concretament un bitxo habanero!

des del local de Potter's Cay amb vistes al pont d'accés a la Paradise Island

A la Txell li ha encantat el lema d'una de les samerretes del centre de busseig, HOW DEEP IS YOUR LOVE?, i no podíem marxar sense comprar-nos-la i en Xavi ha aprofitat per comprar-se una gorra ja que no en portàvem a la motxilla i fa pinta que la necessitarà els propers dies!:

HOW DEEP IS YOUR LOVE?

INFO SUBMARINISME A LES BAHAMES:

A les Bahames no hi ha massa problemes per bussejar, cal tenir la revisió mèdica ok i haver fet alguna immersió en els últims 2 anys per evitar fer un refresh dive. Això és important perquè vam estar mirant de bussejar al Mar Roig pel viatge de Nadal a Israel i allà ens demanaven fer un refresh sinó havies bussejat en els darrers 6 mesos, cosa que ens va fer tirar enrere.

Nosaltres hem bussejat amb Stuart Cove's Dive Center, tal com us hem dit anteriorment, i és totalment recomanable, és un dels centres més grans, molt ben organitzat, tenen diferents embarcacions per diferents sortides, una botiga i un petit bar-restaurant al mateix embarcador. Està situat a la part sud-oest de l'illa, lluny del centre, però en el busseig està inclòs el transport d'anada i tornada, et passen a recollir a l'allotjament i  et tornen.

Una de les sortides més famoses a les Bahames són les sortides expresses de busseig per alimentar taurons, The Shark Adventure! Nosaltres no vam fer-la, potser perquè ja ho havíem fet a Fiji, però les fotos i vídeos que hem vist de les Bahames són realment espectaculars!

Nosaltres hem agafat un pack de 4 dives (2 sortides de 2 tancs) que ens han sortit per 144 $/pax i el lloguer de la totalitat de l'equip per 48 $, aquest preu és per dia. Nosaltres hem fet les 4 immersions el mateix dia, hem fet la sortida del matí i de la tarda. En total ens ha sortit per 192 $ el dia de submarinisme, que al canvi ens ha quedat per 142€, a 35€ per immersió. No és el mateix que a Àsia, però al final tampoc ha sortit tan malament. :p

ben satisfets després d'un dia de submarinisme

Creiem que aquesta ha estat la millor manera de començar el nostre #BahamasTrip! Passant un dia espectacular a l'Stuart Cove's Dive Center, disfrutant del busseig i d'aquesta aigua espatarrant!!! Per aquells qui no facin busseig també són totalment recomanables les sortides de snorkel!

1. Al.lucinant el fons marí de les Bahames! Esperem anar-hi algun dia! I mentre nosaltres passant fred a la ciutat del vent, jeje! Quines coses... Abraçada! :)

1. Bones Enric i Cèlia!

Com podeu veure ens va encantar! i ho recomanem de totes totes!
      No us en penedireu pas!

(a veure si hi ha sort i surt un vol barat i anem tots junts!!!!) :p

Una abraçada,
      Txell i Xavi

2. Increible hacer submarinismo en las bahamas!! vaya envidia dais jeje.
    Ojala algun dia podamos disfrutar de esa esperiencia!

Saludos!
    Silvia y Sergio

1. Buenas chicos,
      Si tenéis oportunidad de ir, no la dejéis escapar!!!
      Se os quedara marcada en la retina.
      Lo recomendamos 100%

Un fuerte abrazo,
      Txell i Xavi

3. Uauuu nois quina pasada!! ara esteu una mica crazys eh! 4 inmersions en un dia?? bufff només de pensar-ho em canso jajaja
    llàstima que no aparegues cap tauró :_(

petons parella!

1. Hola guapos!!
      Va ser fantàstic, aixxx, quins records...
      Com passa el temps, ja fa 4 mesos del viatge, i encara em de tancar l'últim post!
      jeje

Una forta abraçada i a veure si podem coincidir per Kenia i Tanzània!