San Francisco

Ens estem a San Francisco un total de 3 nits en un hotelet molt acollidor en ple centre de la "ciutat", sí, ciutat entre cometes perquè gairebé la podríem considerar com un poble. The Mosser, es deia, cal tenir en compte que la majoria d'hotels als Estats Units no inclouen l'esmorzar en el preu de la nit, però aquest t'oferia pel mateix preu un cafè amb llet/te i magdalenes de xocolata. Suficient per matar el cuc i no haver de sortir al carrer ràpid per esmorzar. No hem fet servir, en cap moment, el transport públic, a part del tramvia, evidentment... característic de la ciutat.
A San Francisco hi ha un microclima i durant els mesos d'estiu hi fa fred i quan millor temps hi fa és durant el mes d'octubre i el novembre. Sort d'algunes mànigues llargues que portàvem al cotxe que, una sobre l'altra, van fer l'efecte d'un bon abric. Dels 4 dies que hi vam ser, la ciutat va estar coberta per la boira tots els dies. Suposo que gairebé tothom recorda la imatge del Golden Gate cobert per la boira, doncs nosaltres no vam ser menys .
Hem caminat pels carrers que pugen i baixen sense parar.
Impressionats per l'arquitectura victoriana de les cases. Precioses!
Hem arribat al Lombard Street, un dels carrers amb més pendent que per poder-la reduir la van redissenyar amb forma de S. Un dels punts de la ciutat amb més afluència turística.
Ens hem arribat fins al Fisherman's Wharf. Allà hi hem provat una dels menjars típics, una crema de cranc servida dins d'un panet, sense molla. Prou bo! Molt típic també el peix fregit , a part de ser bo i econòmic!
Cal destacar que és en el Pier 39 on hi ha la colònia de lleons marins, graciosos de veure... no paren de cridar i fan una olor força peculiar. Des del moll es poden observar desenes d'aquests animals que neden molt a prop de la riba o bé es tomben a prendre el sol, en unes bases de fusta que floten a l'aigua. El Pier 39 és un antic moll reformat que representa un poble de pescadors. Malauradament, però, la realitat n'és una altra, avui en dia és un dels centres turístics més grans de la zona, ja sigui pels lleons marins o bé perquè és una zona a rebentar de botigues, restaurants.... Anem fins al Pier 33 per pujar al barco que ens portarà fins a "La Roca", Alcatraz. Visita totalment recomanada. Nosaltres vam comprar els tickets des de casa, ja que en ple mes d'agost la cosa és complicada. Vam preferir agafar l'entrada nocturna perquè així no ens tallava el dia de visita a la ciutat, tenint en compte que per ser una ciutat hi hem estat poquet.
Un altra atracció turística de la ciutat és el Golden Gate. Es pot fer amb bicicleta (de lloguer) o caminant. L'hem fet caminant... i òstia quin fred!!!!!!! Jo només pensava, si això peta i caiem a l'aigua ens morirem glaçats al primer intent de nedar. En fi... coses d'aquelles que et passen pel cap quan no toca. El barri xino és un dels considerats més bonics fora de la Xina i jo ho corroboro. Ens va encantar. Res a veure amb el barri xino de Nova York. De fet ens hi vam passejar de dia, de nit... i us diré més, cada dia hi anàvem a petar. Per dins de la ciutat hi passa el 49 Mile Drive, una scenic drive, que recórrer els lloc més bonics de San Francisco. En vam fer un tros l'últim dia i ens vam quedar amb les ganes d'acabar-la, però el rellotge deia que era hora de marxar direcció Monterey. Així és que.... bye bye San Francisco!!!!!!